Tvoření map
Pokud máte záchvat tvořivosti a nevíte kde ho uplatnit, zkuste si vytvořit vlastní mapu do Counter Strike 1.6. Na Vytváření map je potřeba program Valve Hammer Editor (doporučuji verzi 3.4), neboli zkráceně VHE. Pokud jste si již stáhli tento program je čas ho trochu poladit. Otevřeme si tedy tento prográmek a hned na začátku na nás vyskočí tabulka s konfiguračními panely. Zde zpozorněte, protože když to špatně nastavíte nebude VHE fungovat.
Navolíme si Odtržku Game Configurations a zde nastavujeme:
- V první řadě klikneme na tlačítko Edit. Tady nám vyskočí další tabulka. Klikneme na Add a do kolonky, která se nám zobrazí, napíšeme název Configuratoru. Já jsem zvolil Couter-strike1.6. Dáme OK a malou tabulko zavřeme.
- Teď znova k Game Configurations k tvoření map potřebujeme soubory fgd. Základní soubor fgd je halflife-cs.fgd. Pokud jste úplní laici, tak si asi říkáte, o čem to mluvím. Pokud se tomuhle budete věnovat nějakou tu dobu budete vědět o co jde. Bez těchto .fgd nelze pracovat, protože obsahují Enity (tj.- umístění hráčů, rukojmí, bomby a mnoho dalších věcí). fgd soubory se většinou nachází v editoru VHE ve složce fgd.
- Nyní přejdeme na Game Executable Directory. Zde zadáme cestu ke složce Céeska. Nejčastěji se nachází
C:\Program Files\Counter-strike1.6
. - Mod Directory:
C:\Program Files\Counter-strike1.6\cstrike
. - Game Directory:
C:\Program Files\Counter-strike1.6\valve
. - RMF Directory: k této kolonce je nejlepší si vytvořit složku v Counter-strike1.6.
Game Configurations bychom tedy měli nastavené. Překlikneme na kolonku Build Programs.
- Game executable: Zde po nás VHE chce hl.exe což je aplikace která nám spouští Céesko. Najdeme ho ve složce Counter-strike1.6 (nebo tam kde máte nainstalované CS)
- CSG executable: Teď chce po nás aplikaci csg.exe (není nutné vědět k čemu tohle je protože to sám nevím). Tady se neděste csg může mít předponu hl. nebo i jiné. Csg.exe najdeme ve složce kde jsem si nainstalovali VHE. Pokud ne je nutné je někde stáhnout. Stejně se tak nacházejí i další „Exáče“ a to (hl)bsp.exe, (hl)vis.exe, (hl)rad.exe.
- Dojdeme k poslední kolonce, kde je nutné nastavit cestu, která bude ukládat mapy do složky
C:\Program Files\Counter-strike1.6\cstrike\maps
.Tato kolonka je velmi důležitá, takže je nutné ji mít zadanou správně.
Poslední co nás v konfigurační tabulce bude zajímat budou Textury. Klikneme na kolonku Textures.
Myslím, že tohle není až tak těžké, jako předchozí akce. Budeme tedy přidávat soubory s koncovkou .wad – základní jsou: cached.wad, deacals.wad. Tyhle dvě najdete v: C:\Program Files\Counter-strike1.6\valve
. Plno dalších je v C:\Program Files\Counter-strike1.6\cstrike
. Můžete používat textury ze známých map jako je třeba de_dust, de_aztec atd. Pokud jsem si vybrali textury tak jen odkilkneme OK a je již vše hotovo.
Doufám, že jste z tohoto tutoriálu pochopili, jak nastavit VHE.
CSG.EXE
(RGB|Graphics.cz, 16. 5. 2011 16:36)